Ευρυζωνικότητα; Τιν πάλ τούτου; Α;

24 Ιουλίου, 2007 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευρυζωνικότητα; Τιν πάλ τούτου; Α;

Καλώς ήρθατε στην Ελλάδα. Το διαδίκτυο και οι νέες τεχνολογίες μπαίνουν στη ζωή των πολιτών της με τρελλούς ρυθμούς. Μπες και συ στο διαδίκτυο, γρήγορα, εύκολα, απλά και οικονομικά! Άκου! Ο Χατζηγιάννης τραγουδάει για τις παροχές του κάποτε εθνικού μας φορέα τηλεπικοινωνιών! Τα παιδάκια παίζουν με πλαστελίνες και φτιάχνουν δίκτυα! Η Ελλάδα γεμίζει δεκάδες megabit! Γουστάρω τρελλά!

Αλλά…

Ας έρθουμε λίγο στην πραγματικότητα που δεν φαίνεται από την τηλεόραση. Τα παλιά τα χρόνια, πριν την έλευση του διαδικτύου στην Ελλάδα, αρκούμασταν σε συνδέσεις με modem χαμηλών ταχυτητων (μιλάμε για 2400bps) σε οικιακές “βάσεις” οι οποίες το πολύ να δέχονταν 1-2 χρήστες ταυτόχρονα. Στημένες από χρήστες με μεράκι και αγάπη. Τα ονόματα Logic Systems BBS, Acrobase, Hole in the Wall, GATE, Odyssey κτλ λένε πολλά σε πολλούς από τους παλιότερους. Μία μάλιστα μπορεί να λέει και κάτι σε κάποιους νεώτερους, μιας και εξελίχθηκε σε ISP σήμερα. Μιλάω φυσικά για την Hellas On Line. Τα πράγματα ήταν απλά. Πλήρωνες το ταληράκι σου (ναι, δεν υπήρχε χρονοχρέωση) και έμπαινες με τις ώρες σε καλο- (και κακό-) σχεδιασμένα ANSI γραφικά κατεβάζοντας μικρά αρχεία που είχαν ανεβάσει άλλοι χρήστες (κάποια άλλη στιγμή), διαβάζοντας clubs (forums) και αν ήσουν τυχερός, έλεγες και καμοία κουβέντα με τον SysOp (τον ιδιοκτήτη της BBS) ζωντανά.

Παλιά τεχνολογία θα μου πείτε. Ξεπερασμένη. Συμφωνώ. Ας πάμε λοιπόν στην νέα και γρήγορη τεχνολογία του σήμερα. Η οποία έχει γίνει εμπόρευμα. Και δεν έχει φτιαχτεί με μεράκι και αγάπη.

ADSL είχα εδώ και χρόνια. 368 από Forthnet με γραμμή OTE και ADSL OTE. Φυσικά, μόνο στην Ελλάδα θα υπήρχε ποτέ διπλό πάγιο + συνδρομή για την ίδια γραμμή. Φυσικά η γραμμή αυτή πωλούνταν ως ταχύτατη και συνοδευόταν και από τον αντίστοιχο λογαριασμό. Κυριολεκτικά μέσα σε μία νύχτα, όταν έπεσε σύρμα από πάνω, οι ταχύτητες όλων των παρόχων διπλασιάστηκαν χωρίς επιπλέον κόστος, δείχοντας περίτρανα ότι το δίκτυο μια χαρά άντεχε, και απλά μας έτρωγαν τα λεφτά με χαμηλές ταχύτητες. Τότε λοιπόν και εγώ απέκτησα 768 γραμμή.

Το Δεκέμβρη του 2006 και μετά από την “απελευθέρωση” των τηλεπικοινωνιών (θα επανέλθω για τα εισαγωγικά) ανακοινώθηκε το πρώτο πακέτο Double Play από την Τελλάς (το Zisto). 4 mbit και άπειρα αστικά και υπεραστικά τηλεφωνήματα με ένα πάγιο. Χωρίς OTE. Αυτό φυσικά έδειχνε για μία ακόμα φορά ότι πρακτικά, ο OTE μας κορόιδευε και μας κοροϊδεύει εδώ και χρόνια. Η “απελευθέρωση” των τηλεπικοινωνιών ανάγκαζε τον OTE να παρέχει τις υποδομές του στους εναλλακτικούς παρόχους για να υπάρχει “ελεύθερη αγορά” και “ανταγωνισμός”.

Εγώ λοιπόν, σαν παιδί της τεχνολογίας, έκανα αμέσως αίτηση για τη νέα υπηρεσία. Από όποια πλευρά και να τα έβαζες κάτω, συμφέρει. Εκτός από την μία που δεν είδα.

Για να μη σας τα πολυλογώ, η αίτηση έγινε τέλος Δεκέμβρη, και Zisto πήρα τον Απρίλιο. Ναι, δεν κάνω πλάκα. Όλο αυτό το διάστημα βολευόμουνα κάπως με την γραμμή που προνόησα να μην κόψω πριν το ziso, αλλά και πάλι μιλάμε για πολλούς μήνες. Η επίσημη δικαιολογία; “Δεν έχουμε πόρτες”. Η πρώτη μου σκέψη ήταν βέβαια “μα καλά, πώς μπαίνετε στο γραφείο, από το παράθυρο;” αλλά μετά έψαξα και βρήκα τί εννούσε η τηλεφωνήτρια της Τελλάς. Στο ενδιάμεσο διάστημα, η εταιρία αναγκάστηκε να προβεί σε ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του OTE για τις καθυστερήσεις (η “απελευθέρωση” που λέγαμε – ήταν ο τρόπος του OTE να χτυπήσει τον ανταγωνισμό).

Η γραμμή μπήκε, δούλευε τέλεια και φυσικά ήμουν καταχαρούμενος. Κάνω λοιπόν αμέσως αίτηση διακοπής της DSL στον OTE και της σύνδεσης από τη Forthnet (τα είχα σε δεύτερη γραμμή). Εδώ να τονίσω ότι επί χρόνια ήμουν εξαιρετικά ευχαριστημένος από την Forthnet, το μοναδικό θέμα ήταν ότι δεν έβγαλε πακέτο Double Play πριν την Τελλάς. Η DSL κόβεται και… μετά από μία εβδομάδα κόβεται και στο Zisto. Πανικός. Για να σας δώσω μία γενική εικόνα, μετά την πρώτη εβδομάδα όπου όλα δούλευαν ρολόι (αρκετά για να με πείσουν να κόψω την DSL που είχα στην δεύτερη γραμμή) , άρχισε το χάος. 2-6 ώρες τη μέρα χωρίς τηλέφωνο. Τηλεφωνήματα να νεκρώνονται στη μέση. Internet να κόβεται από ώρες μέχρι και 4-5 μέρες (με τη γραμμή συγχρονισμένη συνήθως). Αλλαγή IP κάθε 3-4 λεπτά όταν είχα σύνδεση. Πήρα τηλέφωνα στην Τελλάς, ζήτησα να μιλήσω με τεχνικούς, ανέβασα πολλά tickets στο φοβερό σύστημα support, έστειλα fax με logs και ερωτήματα προς απάντηση, πήγα από εκεί 3 φορές, ζήτησα να μιλήσω με υπεύθυνους, έκανα μέχρι και γραπτή αίτηση για απάντηση των ερωτημάτων μου μήπως και πάρω κανένα αριθμό πρωτοκόλλου. Τίποτα. Τραγική επικοινωνιακή πολιτική, καμία απάντηση σε κανένα ερώτημα, έμαθα ότι οι υπεύθυνοι βρίσκονται σε διαφορετικό κτίριο, ακριβώς για να μην έχουν επαφή με πελάτες, και η κατάσταση συνεχίστηκε έτσι για 2 μήνες. Κάπου εκεί όπως καταλαβαίνετε, ζήτησα διακοπή συμβολαίου χωρίς ρήτρα (αφού το συμβόλαιο έγραφε ότι έπρεπε να μου παρέχουν internet και τηλεφωνία για να έχω ρήτρα). Το μοναδικό πράγμα που αναγνωρίζω ως θετικό είναι ότι δέχτηκαν να μην πληρώσω τα πάγια στο διάστημα που δεν κατάφεραν να μου παρέχουν υπηρεσία, καθώς και ότι τον τελευταίο μήνα από την αίτηση ως την διακοπή, η υπηρεσία ήταν άψογη (τότε βρήκε). Αλλά και πάλι, συνολικά, για το έτος 2007, η ιστορία ήταν απαράδεκτη. Θα μου πείτε, απλά ήμουν άτυχος, ή ότι η Τελλάς περίμενε να αλλάξει ιδιοκτησιακό καθεστώς και έκανε βλακείες και να μην κρίνω το τηλεπικοινωνιακό τοπίο στην Ελλάδα από μία εταιρία και μία περίπτωση.

Εντωμεταξύ φυσικά, σχεδόν όλοι οι εναλλακτικοί πάροχοι έδωσαν στην αγορά αντίστοιχα πακέτα με καλύτερες τιμές και μεγαλύτερες ταχύτητες. Αφού λοιπόν το έψαξα (όπως λέει και η διαφήμιση) κατέληξα ότι με συμφέρει το πακέτο της Forthnet. Μέχρι 24 mbit και άπειρες αστικές και υπεραστικές κλήσεις με 40 ευρώ το μήνα. Και καλό όνομα εταιρίας. Και έχει και ο Παντελής και δουλεύει καλά. Και υπηρεσία σε 3 εβδομάδες από την αίτηση. Τί έχω να χάσω;

Για να φτάσω λοιπόν στο σήμερα, έχω κάνει την εν λόγω αίτηση πριν 1 ½ μήνα, η αίτηση δεν προχωράει. Και τί μου απαντάει η τηλεφωνήτρια της Forthnet; Ότι “δεν έχουνε πόρτες”.

Εγώ φίλοι μου, παρόλο που μιλάω από προσωπική πείρα, το λέω επικοινωνιακό μεσαίωνα. Πολλοί περιμένανε τις ιδιωτικές εταιρίες ως μάννα εξ ουρανού να σώσουν το τοπίο στις τηλεπικοινωνίες, μεταξύ άλλων. Τί πήραμε;

Για όποιον πιστεύει ακόμα ότι είμαι γκαντέμης στο θέμα, ας πάει μία βόλτα στο http://www.adslgr.com/forum/index.php και ας διαβάσει και άλλες ιστορίες και για τις υπόλοιπες εταιρίες.

Προσωπικά πιστεύω ότι ένας ισχυρός, 100% κρατικός, καλοδιοικούμενος ΟΤΕ με διαφανής διαδικασίες θα ήταν η καλύτερη λύση. Δεκαετίες υποδομών, τεχνογνωσίας και εισφορών από τον Έλληνα φορολογούμενο ξεπουλήθηκαν και ξεπουλιούνται για το τίποτα και πάλι εμείς την τραβάμε.

Comments are closed.

What's this?

You are currently reading Ευρυζωνικότητα; Τιν πάλ τούτου; Α; at Καθημερινή Τρέλα.

meta