Νέος Κ.Ο.Κ. – Νέα πρόστιμα – Νέα έθιμα

6 Ιουλίου, 2007 § 5 comments

Διατυμπάνησαν τελευταία πολύ το “Νεό Κ.Ο.Κ.”. Για οποιονδήποτε φυσικά μπήκε έστω και λίγο στον κόπο να ψάξει τί το νέο έχει πια αυτός ο Κ.Ο.Κ. θα καταλάβει πως καμία διάταξη του Κ.Ο.Κ. δεν άλλαξε. Το μόνο που άλλαξε είναι ο χαρακτήρας των προστίμων που έγιναν πλέον εξοντωτικά μιας και για τον μέσα πολίτη μπορεί να φτάσει το μισό μηνιαίο μισθό του. Και αυτό αν τσακιστεί να πληρώσει μέσα σε 10 μέρες για να πάρει την “έκπτωση” αλλιώς θα πληρώσει ολόκληρο το μισθό του. Έτσι απλά. Φυσικά ούτε λόγο για αρχαιοελληνικής μορφής δικαιοσύνη, η οποία θα επέβαλλε πρόστιμα ανάλογα με τα εισοδήματα του παραβάτη αλλά ας μην επεκταθούμε εκεί.

Και άντε να καταπιούμε και να πούμε πως θα κάνει τους άναρχους κατα τ’άλλα Έλληνες οδηγούς να το σκεφτούν διπλά πριν οδηγήσουν όπως οδηγούν (σαν παλαβοί δηλαδή). Δεν σας κρύβω πως, μιας και είμαι ο πλεόν “σπαστικός” οδηγός, με βρίζουν σε όλες τις εθνικες οδούς γιατί πηγαίνω στο όριο ταχύτητα (στη μεσαία πάντα λωρίδα), πρώτα φοράω ζώνη και μετά μπαίνω στο αμάξι και άλλα τέτοια, πέρασε από το μυαλό μου ότι όλο και κάποιος θα συνετιστεί και δεν θα πιει πριν οδηγήσει, μόνο και μόνο με το φόβο ότι μπορεί να του πάρουν το αγαπημένο του διπλωματάκι ή/και το αγαπημένο του αμαξάκι.

Αλλά δυστυχώς τις προάλλες, εντελώς περίτρανα φάνηκε ότι πρόκειται απλά για εισπρακτικά μέτρα μιας και είτε οι διαταγές που δίνονται στους τροχονόμους είναι να γράφουν ακόμα και αυτούς που δεν παρανομούν ή απλά αμολήσανε τους τροχονόμους με αχρωματαψία! Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, έφαγα κλήση για κόκκινο που ουδέποτε πέρασα. Φυσικά, αντίθετα με την έννοια της δικαιοσύνης ανά τον κόσμο, η οποία υπαγορεύει ότι όλοι είμαστε αθώοι μέχρι αποδείξεως του εναντίου, και φυσικά ενάντια σε όλο τον πολισμένο κόσμο ο οποίος χρησιμοποιεί απλά τεχνικά μέσα (λέγε με κάμερα χειρός, φωτογραφικά μέσα κτλ) για να αποδείξει την εν λόγω ενοχή, στην Ελλάδα ισχύει ο βαρύτατος λόγος του οργάνου, ο οποίος είναι νόμος και δεν σηκώνει αμφισβήτηση. Εδώ λοιπόν καλείσαι εσύ να αποδείξεις ότι είσαι αθώος. Πώς όμως αφού του Yaris μου ούτε μαύρο κουτί διαθέτει, ούτε κάμερες στις 4 πλευρές του να γράφουν συνεχόμενα το περιβάλλον;

Και το κερασάκι φυσικά ήταν ότι μαζί με εμένα, πέρασε με κίτρινο και ένα ακόμα αυτοκίνητο το οποίο τα αγαπητά όργανα, δεν μπήκαν στον κόπο να σταματήσουν, ενώ όταν ρώτησα το γιατί, πήρα την απάντηση:

-Ε, δεν μπορώ να σταματάω και 2 ταυτόχρονα.

Ζήτω η δικαιοσύνη, η ισονομία και το έθνος λοιπόν. Αναρωτιέμαι πολλές φορές αν αυτοί οι άνθρωποι δεν ήταν αγράμματοι και αμόρφωτοι, μπορούσαν να κάνουν τη δουλειά που κάνουν με τον τρόπο που την κάνουν. Αφήστε που από εκείνη τη μέρα μετράω πόσοι περνάνε με κόκκινο στους δρόμους, και έχω μετρήσει 30 σε μία εβδομάδα.

Θεωρώ φυσικά ότι το θέμα είναι καθαρά πολιτικό, μιας και οι άντρες της αστυνομίας πρέπει βασικά να φτάνουν για να χτυπάνε παππούδες και μαθητές, να πετάγε ληγμένα χημικά σε ελεύθερους ανθρώπους και να φρουρούν καλά τους κυβερνητικούς. Αν ήθελε οποιαδήποτε από τις κυβερνήσεις που έχει περάσει θα μπορούσε κάλλιστα να ελέγξει τη σωστή τήρηση του Κ.Ο.Κ.

Παρεπιπτόντως, εδώ θα βρείτε τον Κ.Ο.Κ., για ένα ευχάριστο ανάγνωσμα

§ 5 Responses to Νέος Κ.Ο.Κ. – Νέα πρόστιμα – Νέα έθιμα"

  • Ο/Η sakis λέει:

    πιο ειναι το προστιμο χορις διπλομα για μιχανακι

  • Ο/Η Karios λέει:

    Κοίτα στο http://www.yme.gov.gr/viewpage.php?section=249, κάπου θα το λέει.

  • Ο/Η agerakas λέει:

    Φίλε δεν τα ξέρεις καλά και παραπλανείς τον εαυτό σου και τον κόσμο. (Σόρρυ δεν θέλω να σου “την πω” και σου μιλάω με κατανόηση για να γίνεις καλύτερος) Λοιπόν:
    1. Λες οτι είσαι καλός οδηγός. ΑΛΛΑ σύμφωνα με τον ΚΟΚ δεν οδηγούμε στην μεσαία λωρίδα αλλά στην δεξιά. Η μεσαία και η αριστερή είναι ΜΟΝΟ για προσπέραση. (το γιατί, αν θες, μπορώ να στο εξηγήσω)
    2. Λες οτι δεν πέρασες ποτέ με κόκκινο όμως πιο κάτω σου ξεφεύγει και παραδέχεσαι οτι πέρασες με κίτρινο. ΚΑΙ ΑΥΤΟ απαγορεύεται και έχει πρόστιμο. Διάβασε λοιπόν καλύτερα τον ΚΟΚ η πήγαινε σε μια σχολή οδηγών να σου τα πούνε.
    3. Να χαίρεσαι που δεν έχουν κάμερες στα φανάρια γιατί θα είχαμε φάει πολλάαααα πρόστιμα ακόμα (βάζω και εμένα μέσα)
    Φιλικά πάντα…

  • Ο/Η karios λέει:

    Κάτσε φίλε αγέρακα πάρτο από την άλλη:)
    1. Αναφέρω τη μεσαία λωρίδα στις εθνικές οδούς θεωρώντας την βοηθητική λωρίδα την δεξιά (αρα μιλάω για εθνικές οδούς 2 λωρίδων + 1 βοηθητικής).
    Παρεπιπτόντως, μιλώντας για προσπεράσματα, ο ΚΟΚ στο άρθρο 16, παρ.2 γράφει:
    “To πρoσπέρασμα επιτρέπεται, κατά κανόνα, από τα αριστερά. Kατ’
    εξαίρεση, τo πρoσπέρασμα επιτρέπεται από τα δεξιά αν o πρoπoρευόμενoς
    oδηγός έχει δώσει σήμα ότι πρoτίθεται να στρίψει αριστερά και έχει μετακι-
    νήσει τo όχημα ή τα ζώα τoυ πρoς την πλευρά αυτήν.”
    Πρόσεχε. Το προσπέρασμα επιτρέπεται κατά κανόνα από τα αριστερά. Δεν μιλάει για λωρίδες. Δεν λέει πουθενά ότι στην αριστερή λωρίδα πάμε μόνο για να προσπεράσουμε. Λέει ότι αν θέλουμε να προσπεράσουμε το κάνουμε από αριστερά. Τίποτα άλλο. Η υποχρεωτική κίνηση στη δεξιά λωρίδα είναι μόνο για αργά και βαριά οχήματα (φορτηγά, νταλίκες κτλ) όπως αναφέρεται στην παράγραφο 10 του ίδιου άρθρου. Γενικά το άρθρο 16 αναφέρει πολύ αναλυτικά το θέμα “προσπέραση” για όλες τις περιπτώσεις.
    2. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, άρθρο 6, παρ.1γ αναφέρεται:
    “Kίτρινo σταθερό φως κυκλικής μoρφής:
    O oδηγός υπoχρεoύται να σταματήσει, όπως και πρo ερυθρoύ φωτός,
    εκτός αν βρίσκεται τόσo κoντά στo σηματoδότη, ώστε να μην μπoρεί να κά-
    μει αυτό ασφαλώς.”
    Άλλιώς δεν θα υπήρχε κίτρινο, θα υπήρχε μόνο πράσινο ή κόκκινο. Η δική μου ένσταση είναι στην ελλειπή κρίση του οργάνου στην συγκεκριμένη περίπτωση, μιας που δυστυχώς η τιμωρία ή μη μόνο εκεί έγκειται. Αν ισχύει αυτό που λες, το όργανο θα μου έδινε κλίση για παραβίαση κίτρινου σηματοδότη, η οποία θα ήταν άκυρη.
    3. Δεν χαίρομαι που δεν υπάρχουν, γιατί δεν διαφωνώ με την τήρηση του Κ.Ο.Κ. σε καμία περίπτωση. Τα τεχνικά μέσα θα απέδιδαν δικαιότερη επιβολή από την ανύπαρκτη κριτική ικανότητα του παραπάνω οργάνου, που ήθελε απλά να πιάσει το quota της ημέρας για να μην πάει στον διοικητή του με άδεια χέρια.

  • Ο/Η agerakas λέει:

    1.Αυτή που λες είναι η ΛΕΑ. Δεν μιλάμε για αυτή. Αν λοιπόν οι υπόλοιπες λωρίδες είναι πχ τρεις και εσύ πηγαίνεις στην μεσαία με πχ 100 αναγκάζεις τον άλλο που πάει με 110 να σε περνάει από την δεξιά διότι από την αριστερή βλέπει να έρχεται κάποιος άλλος με 130. Επίσης σύμφωνα με τον ΚΟΚ “η κίνηση των οχημάτων γίνεται πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος”. Μιλάμε για όλα τα οδοστρώματα μαζί και του αυτοκινητόδρομου. Το δεξί άκρο καθορίζεται (σε ορισμένες περιπτώσεις) από συνεχή λευκή γραμμή που ονομάζεται οριογραμμή. Από εκεί προκύπτει και η κίνηση στην δεξιά λωρίδα. Δες και το βιβλίο σημάτων του ΥΜΕ.
    2. Δεν υπάρχει οδηγός που να παραδεχτεί οτι πέρασε με κόκκινο. Όλοι λένε οτι ήταν κίτρινο. Η κρίση του οργάνου για την ικανότητα να σταματήσεις με ασφάλεια είναι όντως υποκειμενική όπως και η κρίση των δικαστηρίων. Τι να κάνουμε … να τα καταργήσουμε;
    3. Συμφωνώ μαζί σου.
    Επιπλέον χαίρομε που το έψαξες και αναφέρεσαι σε συγκεκριμένα άρθρα του ΚΟΚ. Τέτοιες συζητήσεις είναι εποικοδομητικές και θα έπρεπε να γίνονται και στα σχολεία σε μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής. Κι όχι να μαθαίνουμε σε 20 μαθήματα στη σχολή οδηγών ότι είναι να μάθουμε. Η ελλιπής σήμανση, η κακή κατάσταση του οδοστρώματος, η έλλειψη παιδείας οδηγούν στα χιλιάδες τροχαία ατυχήματα. Το τελευταίο είναι το μόνο που μπορούμε να διορθώσουμε σαν μονάδες.
    Να σε καλά, να προσέχεις του υπόλοιπους “οδηγούς”, τα παιδιά, και τα λέμε!

What's this?

You are currently reading Νέος Κ.Ο.Κ. – Νέα πρόστιμα – Νέα έθιμα at Καθημερινή Τρέλα.

meta